Monday 8 January 2018

سقف دولي ونظام التجارة


الغطاء والتجارة.


ما هو "كاب والتجارة"


ويعتبر الحد الأقصى للتجارة أو الاتجار بالانبعاثات مصطلحا شائعا لبرنامج تنظيمي حكومي يهدف إلى الحد أو الحد الأقصى من المستوى الكلي لمنتجات ثانوية كيميائية محددة ناتجة عن نشاط تجاري خاص. والغرض من رأس المال والتجارة هو خلق سعر سوق للانبعاثات أو الملوثات التي لم تكن موجودة من قبل ومعالجة العوامل الخارجية السلبية المحتملة.


كسر "كاب والتجارة"


كيف كاب والتجارة يعمل.


هناك إصدارات مختلفة من برامج تداول الانبعاثات في جميع أنحاء العالم. ويعتمد البرنامج الذي اقترحه الرئيس باراك أوباما ووكالة حماية البيئة في عام 2009 على الحكومة لوضع حد إجمالي للانبعاثات السنوية لغازات الدفيئة. هذا هو "سقف". تم تصميم غطاء لتقليص كل عام.


وبعد تحديد الحد الأقصى، تخصص مخصصات لأجزاء من الحد الإجمالي. ويتم توزيع هذه المخصصات أو التصاريح على الشركات التي لها علاقات مع الحكومة الفدرالية، وإلا يتم بيعها بالمزاد العلني. ويتم فرض ضرائب على الشركات إذا كانت تنتج مستوى أعلى من إجمالي الانبعاثات مما تسمح به تصاريحها، ولكنها تستطيع أيضا بيع أي بدل غير مستخدم لمنتجين آخرين. هذا هو "التجارة".


نظام السوق.


ويصف نظام الحد الأقصى للتبادل التجاري أحيانا بنظام السوق. وذلك لأنه يخلق ظاهريا قيمة التبادل للانبعاثات ويستخدم العديد من المنهجيات نفسها مثل الاقتصاد الكلاسيكي الجديد. على سبيل المثال، قد تمثل الانبعاثات المنتجة فشل السوق في نموذج المنافسة الكاملة، مما يترك مجالا لحل قائم على الحكومة.


ويقول نموذج المنافسة المثالية إن الأسواق ليست فعالة إلا عندما تستوعب الشركات جميع تكاليف إنتاجها. إذا تم فرض تكاليف على أطراف ثالثة، بدلا من تحملها من قبل الشركة، فإنه يخلق الخارجية السلبية. وهذا يؤدي إلى الإفراط في إنتاج الملوثات بالنسبة إلى المستوى الأمثل الاجتماعي النظري.


وللمساعدة على إدراج التكاليف الخارجية لإنتاج الانبعاثات أو التلوث، يخلق برنامج الحد الأقصى للانتاج والتجارة تكلفة إنتاج أعلى. وباإلضافة إلى ذلك، يكون إنتاج هذه االنبعاثات أكثر تكلفة نسبيا مقارنة بعمليات اإلنتاج األخرى. ومن الناحية النظرية، يفرض ذلك أيضا تكاليف على أولئك الذين يولدون الانبعاثات وليس على دافعي الضرائب أو أطراف ثالثة أخرى.


التحديات.


وينطوي هذا الاقتراح على العديد من المشاكل الكامنة في نموذج المنافسة الكاملة. والأهم من ذلك، ليس من الواضح على الإطلاق أن الحكومة ستفرض الحد الأقصى الصحيح على منتجي الانبعاثات. إن فرض سقف غير صحيح، سواء كان مرتفعا جدا أو منخفضا جدا، سيؤدي حتما إما إلى الإفراط في الإنتاج أو نقص إنتاجه للمبلغ الأمثل الاجتماعي للتلوث أو الانبعاثات.


وسواء تم فرض ضرائب على الانبعاثات أو فرضت على سقف متقلص، يجب على الاقتصاديين وصناع السياسات أن يضعوا معدل الخصم المناسب لتطبيق الفوائد والتكاليف المتوقعة. وبعبارة أخرى، فإن أي خطة سقف وتجارة يتطلب التقدير الصحيح للخسائر الساكنة في المستقبل. وهذا أمر صعب للغاية، إن لم يكن مستحيلا.


مع خطة الحد الأقصى والتجارة، الصين تعتمد سياسة الانبعاثات التي لا يمكن أن تحصل من خلال الكونغرس الأميركي.


قال الرئيس الصينى شى جين بينغ فى بداية اجتماع مع الامين العام للامم المتحدة بان كي مون فى بداية اجتماع على هامش اجتماع عام لقمة الامم المتحدة للتنمية المستدامة وعشية المناقشات العامة حول الجمعية العامة للأمم المتحدة في نيويورك، نيويورك، الولايات المتحدة الأمريكية، 26 أيلول / سبتمبر 2015. إيبا / جوستين لين.


قد تكون الصين اكبر منتج للغازات الدفيئة فى العالم، بيد ان الرئيس الصينى شى جين بينغ من المحتمل ان يلتزم بتعهد جديد باقامة برنامج على مستوى البلاد وبرنامج تجارى للحد من انبعاثات غازات الدفيئة التى تشكل محور خطابه فى الجمعية العامة للامم المتحدة صباح اليوم الاثنين.


ولكن بعيدا عن أضواء تلفزيون نيويورك، فإن فعالية نظام تجارة الانبعاثات، الذي تستخدمه الآن سبع مدن صينية، سوف تتوقف على كيفية تصميم النظام وتنفيذه. وكان لتجارة الانبعاثات سجل مختلط في الاتحاد الأوروبي. ويثير العام المتجول فى اسواق الاسهم فى الصين تساؤلات حول ما اذا كان السوق الذى يسمح بتصنيع غازات الاحتباس الحراري يمكن ان يكون اكثر استقرارا وشفافية.


وقال بول بليدسو، مستشار الطاقة ومسؤول كلينتون الأبيض السابق في البيت الأبيض: "على السطح، تتاح الفرصة للصين الشيوعية لتوليد جهد أكثر فعالية من الناحية الاقتصادية للحد من الانبعاثات من أنظمة القيادة والتحكم التي اعتمدتها الولايات المتحدة في السوق الحرة" مناخ. واضاف "لكن ما اذا كانت الصين قادرة على تحقيق الشفافية اللازمة لغرس ثقة السوق هو سؤال مفتوح".


والشفافية - أو عدم وجودها - كانت القضية الرئيسية في البرامج الرائدة للصين. وفي السوق التي أنشأتها الحكومة، فإن القواعد التي تضعها الحكومة فيما يتعلق بمستويات الانبعاثات وتستهدف الانبعاثات أمر بالغ الأهمية. ولكن الناس الذين نصحوا الحكومة الصينية يقولون ان الدروس المستخلصة من البرامج التجريبية ستجعل الخطة على المستوى الوطنى اقوى.


وقالت سونغ رانبينغ، خبيرة المناخ في معهد الموارد العالمية، في مقابلة: "على المدى القصير، لا أعتقد أنها ستكون الطريقة الرئيسية التي تخفض بها الصين الانبعاثات". "ستكون الدوافع الرئيسية هي سياسات أخرى مثل سياسات كفاءة الطاقة وسياسات الطاقة المتجددة. ولكن على المدى الطويل، فإن خطة تداول الانبعاثات لديها القدرة على أن تكون المحرك الرئيسي لتخفيضات الكربون ".


وكان الحد الأقصى وخطة التجارة لمكافحة التلوث رائدة في الولايات المتحدة للحد من انبعاثات محطة توليد الكهرباء من ثاني أكسيد الكبريت وأكاسيد النيتروجين، والتي تسبب الأمطار الحمضية. وبموجب قانون الهواء النظيف لعام 1990، وضعت الحكومة سقف إلزامي للانبعاثات وسمحت للشركات بالمرونة في معرفة كيفية الامتثال. وانتهت شركات الطاقة إلى خفض الانبعاثات بشكل حاد وبتكلفة أقل بكثير مما كان متوقعا. وبحلول عام 2013، انخفضت انبعاثات ثاني أكسيد الكبريت بنسبة 80 في المائة إلى مستوى أدنى بكثير من المتطلبات القانونية.


غير أن برنامج الحد من التلوث بالغازات المسببة للاحتباس الحراري في أوروبا فشل في العديد من النواحي. وقد تم إطلاقه في عام 2005، وتغطي 13200 مرفق، مسؤولة عن حوالي نصف انبعاثات الاتحاد الأوروبي. لكن الحد الأقصى كان مرتفعا جدا وسهل الوصول إليه، خاصة بعد الركود الذي شهده عام 2009 ومع ضعفه الاقتصادي المستمر في أوروبا. انهارت أسعار تصاريح انبعاث الكربون من حوالي 40 دولارا للطن المتري من الكربون إلى رقم واحد. في الآونة الأخيرة ارتفعت أسعار الزحف إلى ما يصل إلى حوالي 10 $، لا تزال توفر للشركات حافزا قليلا لخفض انتاج غازات الدفيئة. ويوجد لدى النظام حاليا أكثر من ملياري رخصة تصاريح.


في عام 2006، اعتمدت ولاية كاليفورنيا تشريعات وضع مخطط تجارة الكربون، ولكن استغرق الأمر بضع سنوات قبل أن يتم تسويتها التفاصيل. وهي تهدف إلى خفض الانبعاثات إلى مستويات عام 1990 بحلول عام 2020، أي بانخفاض نسبته 18 في المائة عن مستويات الأعمال المتوقعة كالمعتاد. ولا تزال الخطة تسير في وقت مبكر، ولكنها تسمح بتذبذب الأسعار بين 15 و 20 دولارا للطن المتري من الكربون في قطاع الطاقة.


وخلال العام الأول لولاية أوباما، تبنى مجلس النواب خطة معقدة وخطة تجارية تعرف باسم مشروع قانون واكسمان-ماركي، ولكن الخطة توفيت في مجلس الشيوخ بعد حملة ضغط ضخمة شنتها شركات النفط والفحم. ولم يحضر أبدا إلى مجلس الشيوخ للمناقشة أو التصويت. وأشار العديد من الخبراء أيضا إلى تعقيد الخطة وافتراضها بأن التطورات التكنولوجية ستساعد الشركات على الامتثال.


وقد تباينت المشاريع التجريبية الصينية الخاصة في مجال تداول الانبعاثات. قوانغدونغ هو أكبر واحد فقط للمزاد بعض تصاريح الانبعاثات، وتوفير الحكومة هناك مع عائدات إضافية. يذكر ان شانغهاى هى الوحيدة التى تطلب من شركات الطيران المحلية شراء تصاريح، وهى امر تسعى اوروبا الى القيام به، ولكنها واجهت اعتراضات صاخبة فى الولايات المتحدة. كما تسمح كل من شنتشن وتيانجين للمستثمرين الأفراد والمؤسسات المالية بتصدير تصاريح الانبعاثات، وزيادة حجم التداول - وربما تقلبات الأسعار. على مدى الأشهر الستة الماضية من عام 2013، وتذبذب سعر الكربون شنتشن من 28 الرنمينبي إلى 130 الرنمينبي (4،50 $ إلى 20 $).


خلافا للعديد من المدن الصينية، بكين وشنتشن لديها قطاعات صناعية صغيرة واقتصادات الخدمات الكبيرة. ومن أجل زيادة النسبة المئوية للانبعاثات التي تغطيها نظم التداول الخاصة بها، طلبت كل من بكين وشنتشن من شركات الخدمات الرئيسية الانضمام إلى المخططات. وتعد بكين الطيار الوحيد الذي يتطلب تخفيضات سنوية مطلقة في الانبعاثات بالنسبة للمرافق القائمة في قطاعي التصنيع والخدمات. وبحسب سونغ، ستحصل الشركات فى بكين على مخصصات لمعدل 94 فى المائة فقط من متوسط ​​انبعاثاتها بين عامى 2009 و 2012.


ويحمل الطيارون بعض الدروس الهامة لبرنامج وطنى فى الصين. وقال سونغ فى العام الماضى "نظرا لان اسعار الكهرباء تخضع لرقابة كبيرة فى الصين، فان محطات الطاقة لا يمكنها نقل تكاليفها الكربونية للمستهلكين من خلال اسعار الكهرباء". "وبالتالي فإن هذه السياسة لا توفر حافزا يذكر لإدارة الكهرباء من جانب الطلب".


وقال كريستوفر جيمس، وهو مدير برامج الصين لمشروع المساعدة التنظيمية، ومجموعة من المنظمين السابقين لوكالة حماية البيئة الأمريكية والجمهور السابق "إن هذه المدن تعرف أنه إذا كانت لديهم مصداقية بأن العملة الأساسية تحتاج إلى أن تكون صلبة" أعضاء لجنة المرافق العامة.


ويقول جيمس أن إعلان الرئيس الصيني شي عن متطلبات "إيفاد أخضر" لا يقل أهمية عن سقف الخطة التجارية. وسيعطي نظام "الإرسال الأخضر" مشاريع الطاقة المتجددة غير المنتجة للكربون أولوية قصوى على شبكة الكهرباء حتى لو كان ذلك يعني تقليص الكهرباء المنتجة بالوقود الأحفوري، وعادة بأسعار أرخص.


وفي الوقت الحالي، يطلب من جميع مولدات الطاقة الصينية تشغيل 000 5 ساعة في السنة، بغض النظر عن التكاليف الاقتصادية أو تكاليف التلوث. ومن ثم، فإن محطة الفحم الجديدة ذات الكفاءة تعمل الآن أكثر من مصنع الفحم القديم، والمكلف، والملوث للغاية. وقال "من وجهة نظر تشغيل الشبكة، اعتقد انها بسيطة جدا ولكنها لا تؤدي على الاطلاق الى ارسال معظم الوحدات الاقتصادية أولا أو مكافأة الكفاءة". وقال ان عدة فى المائة من طاقة مشروعات الرياح فى شمال غرب الصين لا ترتبط بالشبكة.


من عام 2006 إلى عام 2010، أغلقت الصين 72 جيغاوات من محطات الفحم غير الفعالة - أي ما يعادل ثلاثة أضعاف قدرة شبكة الكهرباء نيو انغلاند. وبموجب الخطة الخمسية الثانية عشرة، اغلقت الصين 40 جيغاوات اضافية، لكن الكثير منها مازال قائما.


كما ستتيح قواعد التوزيع الخضراء الجديدة مجالا لمشروعات الطاقة المتجددة الجديدة التى تعهدت الصين بتضاعفها. في حين أن بناء محطات الفحم بوتيرة مذهلة، على مدى السنوات الست الماضية كانت الصين أيضا أكبر مستثمر في العالم في مصادر الطاقة المتجددة ومصادر الطاقة النظيفة الأخرى، والآن هو رقم واحد في الرياح المثبتة وسرعان ما سيتم تركيب الألواح الشمسية الضوئية أيضا.


وبمجرد اعتباره متخلفا بشأن قضايا المناخ، كثيرا ما يذكر الصين من قبل السياسيين الأمريكيين والمديرين التنفيذيين للشركات كدليل على عدم جدوى الإجراءات المصممة للحد من غازات الدفيئة في أماكن أخرى. ولكن الآن، قد لا يكون من السهل جدا استخدام الصين ذريعة لعدم اتخاذ إجراءات في الولايات المتحدة، كما قال مسؤولون في إدارة أوباما وغيرهم.


وقالت كارول براونر، مستشار المناخ السابق لأوباما ورئيس وكالة حماية البيئة في ظل الرئيس كلينتون، في رسالة عبر البريد الإلكتروني "مع التزام الصين، المعارضين للعمل المناخي هنا في الولايات المتحدة ينفد من الأعذار، للأسف ليس بأسرع الأرض ينفد الوقت ".


ولكن الزعماء الصينيين لم يكونوا مدفوعين فقط بضغط الرئيس أوباما الدؤوب من أجل العمل الدولي على تغير المناخ، ولكن أيضا بسبب الغضب المحلي على نوبات تلوث الهواء التقليدية في الصين، وكثير منها أصغر من 2.5 ميكرومتر، ولا سيما ضارة بأمراض الجهاز التنفسي.


وقال جينيفر تيرنر، مدير الصين، "من الجدير بالذكر أن النجاح مع نظام تداول الانبعاثات يمكن أن يكون لكمة واحدة تساعد على خفض كل من ثاني أكسيد الكربون و PM2.5 - وهذا الأخير المصدر الرئيسي للتلوث الشلل في المدن الصينية" منتدى البيئة في مركز وودرو ويلسون. وقال "ان مشكلة تلوث الهواء هى حافز كبير لشركة شي لدفع هذا الامر والمدن فى محاولة لتنفيذ نظام تجارة الانبعاثات - الى جانب جميع اللوائح والقواعد الاخرى التى تخرج من تلوث الهواء".


نظام الاتحاد الأوروبي لتجارة الانبعاثات (الاتحاد الأوروبي إتس)


وأوضح نظام الاتحاد الأوروبي لتجارة الانبعاثات.


ويعد نظام االتحاد األوروبي لتداول االنبعاثات) إيتس (حجر الزاوية في سياسة االتحاد األوروبي لمكافحة تغير المناخ وأداة رئيسية للحد من انبعاثات غازات الدفيئة من حيث التكلفة. هذا هو أول سوق الكربون الرئيسي في العالم ولا يزال أكبر واحد.


تعمل في 31 دولة (جميع دول الاتحاد الأوروبي البالغ عددها 28 دولة بالإضافة إلى أيسلندا وليختنشتاين والنرويج) تحد من الانبعاثات من أكثر من 11،000 منشأة تستخدم الطاقة الثقيلة (محطات توليد الكهرباء والمنشآت الصناعية) وتغطي شركات الطيران العاملة بين هذه البلدان حوالي 45٪ من غازات الدفيئة في الاتحاد الأوروبي الانبعاثات.


للحصول على نظرة عامة مفصلة، ​​انظر:


A 'كاب والتجارة' النظام.


تعمل إتس الاتحاد الأوروبي على مبدأ "الحد والتجارة".


يتم تحديد سقف على إجمالي كمية غازات الدفيئة معينة التي يمكن أن تنبعث من المنشآت التي يغطيها النظام. ويتم تخفيض الحد الأقصى بمرور الوقت بحيث ينخفض ​​إجمالي الانبعاثات.


وفي إطار الحد الأقصى، تتلقى الشركات أو تشتري بدلات الانبعاثات التي يمكن أن تتاجر بها مع بعضها البعض حسب الحاجة. ويمكنهم أيضا شراء كميات محدودة من القروض الدولية من مشاريع إنقاذ الانبعاثات في جميع أنحاء العالم. ويضمن الحد الأقصى لعدد البدلات المتاحة أن يكون لها قيمة.


وبعد كل سنة، يجب على الشركة أن تسلم ما يكفي من البدلات لتغطية جميع انبعاثاتها، وإلا فرضت غرامات كبيرة. وإذا خفضت الشركة انبعاثاتها، فإنها يمكن أن تحتفظ بدلات احتياطية لتغطية احتياجاتها المستقبلية أو أن تبيعها إلى شركة أخرى تقل عن المخصصات.


فالتجارة تجلب المرونة التي تضمن خفض الانبعاثات حيث تكلف أقل من ذلك. كما يعزز سعر الكربون القوي الاستثمار في التكنولوجيات النظيفة والمنخفضة الكربون.


الملامح الرئيسية للمرحلة 3 (2013-2020)


وقد أصبح الاتحاد الأوروبي للاتصالات الأوروبية الآن في مرحلته الثالثة - يختلف كثيرا عن المرحلتين 1 و 2.


التغييرات الرئيسية هي:


يتم تطبيق سقف واحد على مستوى الاتحاد الأوروبي على الانبعاثات بدلا من النظام السابق للقبعات الوطنية يعتبر المزاد هو الطريقة الافتراضية لتخصيص البدلات (بدلا من التخصيص المجاني)، وتنطبق قواعد التوزيع المنسقة على البدلات التي لا تزال تمنح مجانا. تضمنت الغازات 300 مليون بدلات خصصت في احتياطي المشردين الجدد لتمويل نشر تكنولوجيات مبتكرة للطاقة المتجددة واحتجاز الكربون وتخزينه من خلال برنامج 300 نر.


القطاعات والغازات المشمولة.


ويغطي النظام القطاعات والغازات التالية مع التركيز على الانبعاثات التي يمكن قياسها والإبلاغ عنها والتحقق منها بمستوى عال من الدقة:


من ثاني أكسيد الكربون (CO2) من قطاعات توليد الطاقة والطاقة الحرارية كثيفة الاستخدام للطاقة بما في ذلك مصافي النفط والأعمال الحديدية وإنتاج الحديد والألمنيوم والمعادن والاسمنت والجير والزجاج والسيراميك ولب الورق والورق والكرتون والأحماض والمواد الكيميائية العضوية السائبة أكسيد النيتروز التجاري (N 2 O) من إنتاج أحماض النيتريك والأديبيك والجليوكسيليك ومركبات الكربون الهيدروكلورية فلورية غليوكسال (بكس) من إنتاج الألومنيوم.


المشاركة في إتس الاتحاد الأوروبي إلزامية للشركات في هذه القطاعات، ولكن.


في بعض القطاعات فقط النباتات فوق حجم معين يتم تضمين بعض المنشآت الصغيرة يمكن استبعادها إذا وضعت الحكومات تدابير مالية أو غيرها من شأنها خفض انبعاثاتها من قبل ما يعادلها في قطاع الطيران، حتى عام 2016 ينطبق إتس الاتحاد الأوروبي فقط على الرحلات الجوية بين المطارات الواقعة في المنطقة الاقتصادية الأوروبية (إيا).


تقديم تخفيضات في الانبعاثات.


وقد أثبتت إتس الاتحاد الأوروبي أن وضع سعر على الكربون والتداول في ذلك يمكن أن تعمل. وتنخفض الانبعاثات الناجمة عن المنشآت في المخطط حسب الغرض - بنحو 5٪ مقارنة مع بداية المرحلة 3 (2013) (انظر أرقام عام 2015).


وفي عام 2020، ستكون الانبعاثات من القطاعات التي يغطيها النظام أقل بنسبة 21 في المائة عما كانت عليه في عام 2005.


تطوير سوق الكربون.


أنشئت في عام 2005، والاتحاد الأوروبي إتس هو أول وأكبر نظام دولي للانبعاثات الانبعاثات في العالم، وهو ما يمثل أكثر من ثلاثة أرباع التجارة الدولية للكربون.


كما تلهم إتس الاتحاد الأوروبي تطوير تجارة الانبعاثات في بلدان ومناطق أخرى. ويهدف الاتحاد الأوروبي إلى ربط إتس الاتحاد الأوروبي مع أنظمة أخرى متوافقة.


التشريعات الرئيسية للاتحاد الأوروبي بشأن التجارة الإلكترونية.


30/04/2014 - نسخة موحدة من التوجيه 2003/87 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس الذي ينشئ مخططا لتداول بدل انبعاث غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس رقم 96/61 / إيك 23/04/2009 - التوجيه رقم 2009/29 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي المعدل للتوجيه 2003/87 / إيك من أجل تحسين وتوسيع نطاق خطة تداول بدل غازات الدفيئة في الجماعة 19/11/2008 - التوجيه 2008/101 / إيك والبرلمان الأوروبي والمجلس الذي يعدل التوجيه 2003/87 / إيك بحيث يشمل أنشطة الطيران في مخطط تداول بدل غازات الدفيئة داخل الجماعة 27/10/2004 - الأمر التوجيهي 2004/101 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي و المجلس الذي يعدل التوجيه 2003/87 / إيك الذي ينشئ خطة لتداول بدل انبعاث غازات الدفيئة داخل الجماعة فيما يتعلق بآليات مشروع بروتوكول كيوتو 13/10/2003 - الأمر التوجيهي 2003/87 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والاتحاد الأوروبي نيل التي تضع مخططا لتداول بدل انبعاث غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس 96/61 / إيك.


تقارير سوق الكربون.


23/11/2017 - كوم (2017) 693 - تقرير عن أداء سوق الكربون الأوروبي 01/02/2017 - كوم (2017) 48 - تقرير عن أداء سوق الكربون الأوروبي 18/11/2015 - كوم ( 2015) 576 - تقرير عن أداء سوق الكربون الأوروبي 14/11/2012 - كوم (2012) 652 - حالة سوق الكربون الأوروبي في عام 2012.


تنقيح إتس للاتحاد الأوروبي للمرحلة 3.


04/02/2011 - استنتاجات المجلس الأوروبي المؤرخة 4 فبراير 2011 (انظر الاستنتاجين 23 و 24) 18/03/2010 - إرشادات بشأن تفسير المرفق الأول لتوجيه الاتحاد الأوروبي بشأن التجارة الإلكترونية (باستثناء أنشطة الطيران) 18/03/2010 - إرشادات ورقة تعريفية لمولدات الكهرباء 06/04/2009 - بيان صحفي صادر عن المجلس حول اعتماد مجموعة المناخ والطاقة 12/12/2008 - استنتاجات رئاسة المجلس الأوروبي (11 و 12 ديسمبر 2008) 12/12/2008 - المجلس الأوروبي بيان بشأن استخدام عائدات المزادات 23/01/2008 - اقتراح بتوجيه من البرلمان الأوروبي والمجلس بتعديل التوجيه 2003/87 / إيك من أجل تحسين وتوسيع نظام تداول بدل غازات الدفيئة في المجتمع 23 / 01/2008 - وثيقة عمل موظفي اللجنة - وثيقة مصاحبة للاقتراح الخاص بتوجيه للبرلمان الأوروبي والمجلس المعدل للتوجيه 2003/87 / إيك من أجل تحسين وتوسيع نطاق نظام الاتحاد الأوروبي لبدل انبعاثات غازات الدفيئة - تقييم الأثر.


التنفيذ.


04/07/2013 - مشروع لائحة تنظيمية بشأن تحديد الاستحقاقات الائتمانية الدولية 05/06/2013 - مشروع لائحة بشأن تحديد استحقاقات الائتمان الدولية 05/05/2013 لائحة المفوضية (الاتحاد الأوروبي) رقم 389/2013 المؤرخ 2 مايو 2013 بشأن إنشاء سجل الاتحاد إلى التوجيه رقم 2003/87 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي، والمرسومين رقم 280/2004 / إيك رقم 406/2009 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي، وإلغاء لائحة المفوضية الأوروبية رقم 920/2010 و رقم 1193/2011 نص ذو صلة بالمنطقة الاقتصادية الأوروبية 18/11/2011 - لائحة لجنة إنشاء سجل الاتحاد للفترة التجارية التي تبدأ في 1 كانون الثاني / يناير 2013، وفترات التداول اللاحقة، من مخطط الاتحاد للاتجار بالانبعاثات وفقا للتوجيه 2003/87 / إيك البرلمان الأوروبي والمجلس والمقرر 280/2004 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس وتعديل اللائحة التنفيذية رقم 2216/2004 والاتحاد الأوروبي رقم 920/2010 - لم تنشر بعد في الجريدة الرسمية 07 / 10/2010 - اللجنة التنظيمية (يو) رقم 920/2010 بشأن نظام موحد ومضمون للسجلات عملا بالتوجيه 2003/87 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي والقرار رقم 280/2004 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس - الإصدار بما في ذلك التغييرات التي أدخلتها لائحة 18 نوفمبر 2011 08/10/2008 - لائحة المفوضية (إيك) رقم 994/2008 لنظام موحد ومضمون من السجلات وفقا للتوجيه 2003/87 / إيك للبرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي - القرار رقم 280/2004 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس - الإصدار الساري حتى 31 ديسمبر / كانون الأول 2011 26/10/2007 - قرار اللجنة المشتركة للمنطقة الاقتصادية الأوروبية رقم 146/2007 الذي يربط الاتحاد الأوروبي بالإنتربول إيتس مع النرويج وأيسلندا وليختنشتاين 13/11 / 2006 - قرار اللجنة 2006/780 / إيك بشأن تجنب الازدواجية المزدوجة لانبعاثات غازات الدفيئة في إطار خطة الجماعة المعنية بتداول الانبعاثات لأنشطة المشاريع بموجب بروتوكول كيوتو عملا بالتوجيه 2003/87 / إيك الصادر عن البرلمان الأوروبي والمجلس (ن) (2006) 5362) 21/12/2004 - نسخة موحدة من لائحة المفوضية (إيك) رقم 2216/2004 بشأن نظام موحد ومضمون للسجلات معدلة بموجب لائحة المفوضية رقم 916/2007 المؤرخة 31 يوليو / تموز 2007، لائحة المفوضية (إيك) رقم 994/2008 المؤرخة 8 أكتوبر 2008 ولائحة المفوضية (يو) رقم 920/2010 المؤرخة 7 أكتوبر 2010 - نسخة لا تشمل التغييرات التي أدخلتها لائحة 18 نوفمبر 2011.


تطبيق ضريبة القيمة المضافة.


التاريخ التشريعي للتوجيه 2003/87 / إيك.


العمل قبل اقتراح اللجنة.


08/02/2000 - كوم (2000) 87 - ورقة خضراء بشأن الاتجار بانبعاثات غازات الدفيئة في إطار الاتحاد الأوروبي ولاية ونتائج الفريق العامل الأول التابع للجنة إكب: الآليات المرنة 04/09/2001 - المحضر الموجز لاجتماع التشاور مع أصحاب المصلحة (مع الصناعة والمنظمات غير الحكومية البيئية) 19/05/1999 - كوم (1999) 230 - التحضير لتنفيذ بروتوكول كيوتو 03/06/1998 - كوم (1998) 353 - تغير المناخ - نحو استراتيجية ما بعد كيوتو للاتحاد الأوروبي نطاق إتس للاتحاد الأوروبي : 07/2007 - المنشآت الصغيرة داخل الاتحاد الأوروبي نظام تداول الانبعاثات 10/2006 - إدراج أنشطة إضافية والغازات في الاتحاد الأوروبي نظام تداول الانبعاثات مزيد من المواءمة وزيادة القدرة على التنبؤ: 12/2006 - النهج إلى الداخلين الجدد والإغلاق 10/2006 - مزاد بدائل انبعاث ثاني أآسيد الكربون في الاتحاد الأوروبي إتس 10/2006 - مواءمة منهجيات التخصيص 12/2006 - تقرير عن القدرة التنافسية الدولية فريق عمل إكب المعني بتداول الانبعاثات في استعراض إتس للاتحاد الأوروبي 15/06/2007 - التقرير النهائي للمي 4 بشأن الربط مع أنظمة تجارة الانبعاثات في الدول الثالثة 22/05/2007 - التقرير النهائي للاجتماع الثالث حول مزيد من المواءمة وزيادة القدرة على التنبؤ 26/04/2007 - التقرير النهائي للاجتماع الثاني حول الامتثال الصارم وإنفاذ القانون 09/03/2007 - التقرير النهائي للاجتماع الأول بشأن نطاق التوجيه.


أكتوبر 2001.


22/01/2002 - ورقة غير رسمية عن أوجه التآزر بين اقتراح المفوضية الأوروبية بشأن الاتجار بالانبعاثات (كوم (2001) 581) وتوجيه الاتفاقية الدولية لوقاية النباتات 23/10/2001 - كوم (2001) 581 - اقتراح بشأن توجيه إطاري لتداول انبعاثات غازات الدفيئة داخل الجماعة الأوروبية.


رد فعل اللجنة على قراءة الاقتراح في المجلس والبرلمان (بما في ذلك الموقف المشترك للمجلس)


18/07/2003 - كوم (2003) 463 - رأي اللجنة بشأن تعديلات البرلمان الأوروبي على الموقف المشترك للمجلس بشأن اقتراح توجيه البرلمان الأوروبي والمجلس الأوروبي 20/06/2003 - كوم (2003) 364 - الاتصال باللجنة إلى البرلمان الأوروبي بشأن الموقف المشترك للمجلس بشأن اعتماد توجيه يضع مخططا لتداول بدل انبعاثات غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس 96/61 / إيك 18/03/2003 - الموقف المشترك (إيك ) لا 28/2003 - الموقف المشترك للمجلس بشأن اعتماد توجيه يضع مخططا لتداول بدل انبعاثات غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس 96/61 / إيك 27/11/2002 - كوم (2002) 680 - اقتراح معدل لتوجيه من البرلمان الأوروبي والمجلس يضع مخططا لتداول بدل انبعاث غازات الدفيئة داخل الجماعة وتعديل توجيه المجلس 96/61 / إيك فاق.


افتح جميع الأسئلة.


أسئلة وأجوبة بشأن نظام الاتحاد الأوروبي المنقح لتداول الانبعاثات (كانون الأول / ديسمبر 2008)


ما هو الهدف من تداول الانبعاثات؟


والهدف من نظام االتحاد األوروبي لتداول االنبعاثات هو مساعدة الدول األعضاء في االتحاد األوروبي على تحقيق التزاماتها للحد من انبعاثات غازات الدفيئة أو الحد منها بطريقة فعالة من حيث التكلفة. والسماح للشركات المشاركة بشراء أو بيع بدلات الانبعاثات يعني أن التخفيضات في الانبعاثات يمكن تحقيقها بأقل تكلفة.


إن إتس الاتحاد الأوروبي هو حجر الزاوية في استراتيجية الاتحاد الأوروبي لمكافحة تغير المناخ. وهو أول نظام تجاري دولي لانبعاثات ثاني أكسيد الكربون في العالم، وقد بدأ العمل به منذ عام 2005. واعتبارا من الأول من يناير / كانون الثاني 2008، فإنه لا ينطبق فقط على الدول الأعضاء في الاتحاد الأوروبي البالغ عددها 27 دولة، وإنما ينطبق أيضا على الأعضاء الثلاثة الآخرين في المنطقة الاقتصادية الأوروبية - النرويج وأيسلندا وليختنشتاين. وهي تغطي حاليا أكثر من 000 10 منشأة في قطاعي الطاقة والصناعة وهما مسؤولان جماعيا عن ما يقرب من نصف انبعاثات الاتحاد الأوروبي من ثاني أكسيد الكربون و 40 في المائة من مجموع انبعاثات غازات الدفيئة. ومن شأن إدخال تعديل على توجيه الاتحاد الأوروبي بشأن التجارة الإلكترونية المتفق عليه في تموز / يوليه 2008 أن يجلب قطاع الطيران إلى النظام اعتبارا من عام 2012.


كيف يعمل تداول الانبعاثات؟


و إتس الاتحاد الأوروبي هو نظام "سقف والتجارة"، وهذا يعني أنه يحد من المستوى العام للانبعاثات المسموح بها ولكن، في حدود هذا، يسمح للمشاركين في النظام لشراء وبيع البدلات كما تتطلب. هذه البدلات هي "عملة" التداول المشتركة في قلب النظام. يمنح أحد البدلات لصاحب الحق الحق في انبعاث طن واحد من ثاني أكسيد الكربون أو ما يعادله من غازات الدفيئة الأخرى. ويؤدي الحد الأقصى لعدد البدلات إلى نشوء ندرة في السوق.


وفي فترة التداول الأولى والثانية في إطار هذا المخطط، كان على الدول الأعضاء أن تضع خططا وطنية للتخصيص تحدد المستوى الكلي لانبعاثاتها، وكم عدد البدلات التي تصدرها كل منشأة في بلدها. وفي نهاية كل سنة يجب أن تسلم المنشآت بدلات تعادل انبعاثاتها. ويمكن للشركات التي تبقي انبعاثاتها دون مستوى بدلاتها أن تبيع بدلاتها الزائدة. ويواجه أولئك الذين يواجهون صعوبة في الحفاظ على انبعاثاتهم وفقا لبدلاتهم خيارا بين اتخاذ تدابير للحد من انبعاثاتهم الخاصة - مثل الاستثمار في تكنولوجيا أكثر كفاءة أو استخدام مصادر طاقة أقل كثافة من الكربون - أو شراء البدلات الإضافية التي يحتاجونها في السوق ، أو مزيج من الاثنين. ومن المرجح أن تحدد هذه الخيارات بتكاليف نسبية. وبهذه الطريقة، تخفض الانبعاثات حيثما يكون ذلك أكثر فعالية من حيث التكلفة.


كم من الوقت كان الاتحاد الأوروبي إتس تعمل؟


تم إطلاق إتس الاتحاد الأوروبي في 1 يناير 2005. استمرت فترة التداول الأولى لمدة ثلاث سنوات حتى نهاية عام 2007 وكانت مرحلة "التعلم بالممارسة" للتحضير لفترة التداول الثانية الحاسمة. وبدأت فترة التداول الثانية في 1 كانون الثاني / يناير 2008 وتستمر لمدة خمس سنوات حتى نهاية عام 2012. وتنبع أهمية فترة التداول الثانية من كونها تتزامن مع فترة الالتزام الأولى لبروتوكول كيوتو، يجب على البلدان الصناعية أن تحقق أهدافها للحد من انبعاثات غازات الدفيئة أو الحد منها. وبالنسبة لفترة التداول الثانية، تم تحديد انبعاثات الاتحاد الأوروبي لانبعاثات غازات الدفيئة بنحو 6.5٪ عن مستويات عام 2005 للمساعدة على ضمان أن الاتحاد الأوروبي ككل، والدول الأعضاء على حدة، يفي بالتزامات كيوتو.


ما هي الدروس الرئيسية المستفادة من التجربة حتى الآن؟


وقد وضعت إتس الاتحاد الأوروبي سعرا على الكربون وأثبتت أن الاتجار في انبعاثات غازات الدفيئة يعمل. وقد أنشأت فترة التداول الأولى بنجاح التداول الحر لبدلات الانبعاث في جميع أنحاء الاتحاد الأوروبي، ووضعت البنية التحتية اللازمة، ووضعت سوقا ديناميكية للكربون. وقد تكون الفائدة البيئية للمرحلة الأولى محدودة بسبب التوزيع المفرط للبدلات في بعض الدول الأعضاء وبعض القطاعات، ويرجع ذلك أساسا إلى الاعتماد على إسقاطات الانبعاثات قبل أن تصبح بيانات الانبعاثات التي تم التحقق منها متاحة في إطار إتس للاتحاد الأوروبي. وعندما أبرز نشر بيانات الانبعاثات المؤكدة لعام 2005 هذا "الإفراط في تخصيص"، كان رد فعل السوق كما هو متوقع من خلال خفض سعر السوق للبدلات. وقد أتاح توافر بيانات الانبعاثات المؤكدة للجنة أن تكفل تحديد الحد الأقصى للمخصصات الوطنية في إطار المرحلة الثانية على مستوى يؤدي إلى تخفيضات حقيقية في الانبعاثات.


وإلى جانب التأكيد على الحاجة إلى بيانات تم التحقق منها، أثبتت التجربة حتى الآن أن زيادة المواءمة داخل إتس الاتحاد الأوروبي أمر حتمي لضمان أن يحقق الاتحاد الأوروبي أهدافه في خفض الانبعاثات على الأقل بتكلفة وبحد أدنى من التشوهات التنافسية. والحاجة إلى مزيد من المواءمة أوضح فيما يتعلق بكيفية تحديد الحد الأقصى لبدلات الانبعاثات الإجمالية.


وتبين الفترتان التجاريتان الأوليان أيضا أن الطرق الوطنية المختلفة على نطاق واسع لتخصيص البدلات للمنشآت تهدد المنافسة العادلة في السوق الداخلية. وعلاوة على ذلك، هناك حاجة إلى قدر أكبر من المواءمة والتوضيح والتنقيح فيما يتعلق بنطاق النظام، وإمكانية الحصول على ائتمانات من مشاريع خفض الانبعاثات خارج الاتحاد الأوروبي، وشروط ربط النظام الأوروبي لتكنولوجيا الاتصالات بالأنظمة التجارية للانبعاثات في أماكن أخرى، متطلبات تقديم التقارير.


ما هي التغييرات الرئيسية في إتس الاتحاد الأوروبي، ومتى سيتم تطبيقها؟


وستطبق التغييرات المتفق عليها للتصميم اعتبارا من فترة التداول الثالثة، أي في كانون الثاني / يناير 2013. وفي حين ستبدأ الأعمال التحضيرية فورا، لن تتغير القواعد السارية حتى كانون الثاني / يناير 2013 لضمان الحفاظ على الاستقرار التنظيمي.


وستكون معاهدة التجارة الأوروبية للاتحاد الأوروبي في الفترة الثالثة نظاما أكثر كفاءة وأكثر اتساقا وعدلا.


وتتحقق زيادة الكفاءة من خالل فرتة تداول أطول) 8 سنوات بدال من 5 سنوات (، وخفض انبعاثات قوي ومتراجع سنويا) انخفاض بنسبة 21٪ يف عام 2020 مقارنة بعام 2005 (وزيادة كبرية يف كمية املزادات) من أقل من 4٪ في المرحلة 2 إلى أكثر من النصف في المرحلة 3).


وتم الاتفاق على مزيد من المواءمة في العديد من المجالات، بما في ذلك فيما يتعلق بتحديد الحد الأقصى (وهو سقف على نطاق الاتحاد الأوروبي بدلا من الحدود الوطنية في المرحلتين 1 و 2) والقواعد المتعلقة بالتخصيص الحر الانتقالي.


وقد ازدادت عدالة النظام زيادة كبيرة من خلال التحرك نحو قواعد التخصيص المجاني على نطاق الاتحاد الأوروبي للمنشآت الصناعية وبإدخال آلية لإعادة التوزيع تخول للدول الأعضاء الجديدة في المزاد المزيد من البدلات.


كيف يقارن النص النهائي مع اقتراح اللجنة الأولي؟


وقد تم الحفاظ على أهداف المناخ والطاقة التي وافق عليها مجلس الربيع الأوروبي لعام 2007، ولا يزال الهيكل العام لاقتراح اللجنة بشأن إتس للاتحاد الأوروبي سليما. بمعنى أنه سيكون هناك سقف واحد على مستوى الاتحاد الأوروبي لعدد مخصصات الانبعاثات، وسوف ينخفض ​​هذا الحد سنويا على طول خط اتجاه خطى، والذي سيستمر بعد نهاية فترة التداول الثالثة (2013-2020). والفرق الرئيسي مقارنة بالمقترح هو أن مزاد العلاوات سيتم تدريجيا على نحو أبطأ.


ما هي التغييرات الرئيسية مقارنة باقتراح اللجنة؟


وباختصار، فإن التغييرات الرئيسية التي أدخلت على المقترح هي كما يلي:


ويسمح لبعض الدول الأعضاء بانتقاص اختياري ومؤقت من القاعدة التي تنص على عدم منح أي بدلات مجانا لمولدات الكهرباء اعتبارا من عام 2013. ويتاح هذا الخيار للتقييد للدول الأعضاء التي تستوفي شروطا معينة تتعلق بالترابط بين الكهرباء وحصة وقود أحفوري واحد في إنتاج الكهرباء، ونصيب الفرد من الناتج المحلي الإجمالي بالنسبة لمتوسط ​​الاتحاد الأوروبي 27. وبالإضافة إلى ذلك، فإن مقدار البدلات المجانية التي يمكن أن تخصصها دولة عضو لمحطات توليد الطاقة يقتصر على 70 في المائة من انبعاثات ثاني أكسيد الكربون من المصانع ذات الصلة في المرحلة 1 والتراجع في السنوات التالية. وعلاوة على ذلك، لا يمكن تخصيص التخصيص المجاني في المرحلة 3 إلا لمحطات توليد الطاقة التي تعمل أو قيد الإنشاء في موعد لا يتجاوز نهاية عام 2008. انظر الرد على السؤال 15 أدناه. وسيكون هناك مزيد من التفاصيل في التوجيه بشأن المعايير التي ستستخدم لتحديد القطاعات أو القطاعات الفرعية التي تعتبر معرضة لخطر كبير من تسرب الكربون، وتاريخ سابق لنشر قائمة اللجنة لهذه القطاعات (31 كانون الأول / ديسمبر) 2009). وعلاوة على ذلك، تخضع المنشآت في جميع الصناعات المعرضة لبدلات مجانية بنسبة 100 في المائة إلى الحد الذي تستخدم فيه التكنولوجيا الأكثر كفاءة، رهنا بالاستعراض عند التوصل إلى اتفاق دولي مرض. ويقتصر التوزيع الحر للصناعة على حصة انبعاثات هذه الصناعات في إجمالي الانبعاثات في الفترة من عام 2005 إلى عام 2007. وسوف ينخفض ​​مجموع البدلات المخصصة مجانا للمنشآت في قطاعات الصناعة سنويا بما يتماشى مع انخفاض سقف الانبعاثات. كما يجوز للدول الأعضاء أن تعوض منشآت معينة عن تكاليف ثاني أكسيد الكربون التي تم تمريرها في أسعار الكهرباء إذا كانت تكاليف ثاني أكسيد الكربون قد تعرضها لخطر تسرب الكربون. وتعهدت اللجنة بتعديل المبادئ التوجيهية للجماعة بشأن المعونة الحكومية لحماية البيئة في هذا الصدد. انظر الرد على السؤال 15 أدناه. وسيزداد مستوى المزاد العلني للبدلات للصناعات غير المعرضة بطريقة خطية على النحو الذي اقترحته اللجنة، ولكن بدلا من الوصول إلى 100٪ بحلول عام 2020 سيصل إلى 70٪، بهدف الوصول إلى 100٪ بحلول عام 2027. وكما هو متوقع في the Commission's proposal, 10% of the allowances for auctioning will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies. A provision has been added for another redistributive mechanism of 2% of auctioned allowances to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20% in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol. The share of auctioning revenues that Member States are recommended to use to fight and adapt to climate change mainly within the EU, but also in developing countries, is raised from 20% to 50%. The text provides for a top-up to the proposed permitted level of use of JI/CDM credits in the 20% scenario for existing operators that received the lowest budgets to import and use such credits in relation to allocations and access to credits in the period 2008-2012. New sectors, new entrants in the periods 2013-2020 and 2008-2012 will also be able to use credits. The total amount of credits that may be used will, however, not exceed 50% of the reduction between 2008 and 2020. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement, the Commission could allow additional access to CERs and ERUs for operators in the Community scheme. See reply to question 20 below. The proceeds from auctioning 300 million allowances from the new entrants reserve will be used to support up to 12 carbon capture and storage demonstration projects and projects demonstrating innovative renewable energy technologies. A number of conditions are attached to this financing mechanism. See reply to question 30 below. The possibility to opt-out small combustion installations provided they are subject to equivalent measures has been extended to cover all small installations irrespective of activity, the emission threshold has been raised from 10,000 to 25,000 tonnes of CO 2 per year, and the capacity threshold that combustion installations have to fulfil in addition has been raised from 25MW to 35MW. With these increased thresholds, the share of covered emissions that would potentially be excluded from the emissions trading system becomes significant, and consequently a provision has been added to allow for a corresponding reduction of the EU-wide cap on allowances.


Will there still be national allocation plans (NAPs)?


No. In their NAPs for the first (2005-2007) and the second (2008-2012) trading periods, Member States determined the total quantity of allowances to be issued – the cap – and how these would be allocated to the installations concerned. This approach has generated significant differences in allocation rules, creating an incentive for each Member State to favour its own industry, and has led to great complexity.


As from the third trading period, there will be a single EU-wide cap and allowances will be allocated on the basis of harmonised rules. National allocation plans will therefore not be needed any more.


How will the emission cap in phase 3 be determined?


The rules for calculating the EU-wide cap are as follows:


From 2013, the total number of allowances will decrease annually in a linear manner. The starting point of this line is the average total quantity of allowances (phase 2 cap) to be issued by Member States for the 2008-12 period, adjusted to reflect the broadened scope of the system from 2013 as well as any small installations that Member States have chosen to exclude. The linear factor by which the annual amount shall decrease is 1.74% in relation to the phase 2 cap.


The starting point for determining the linear factor of 1.74% is the 20% overall reduction of greenhouse gases compared to 1990, which is equivalent to a 14% reduction compared to 2005. However, a larger reduction is required of the EU ETS because it is cheaper to reduce emissions in the ETS sectors. The division that minimises overall reduction cost amounts to:


a 21% reduction in EU ETS sector emissions compared to 2005 by 2020; a reduction of around 10% compared to 2005 for the sectors that are not covered by the EU ETS.


The 21% reduction in 2020 results in an ETS cap in 2020 of a maximum of 1720 million allowances and implies an average phase 3 cap (2013 to 2020) of some 1846 million allowances and a reduction of 11% compared to the phase 2 cap.


All absolute figures indicated correspond to the coverage at the start of the second trading period and therefore don't take account of aviation, which will be added in 2012, and other sectors that will be added in phase 3.


The final figures for the annual emission caps in phase 3 will be determined and published by the Commission by 30 September 2010.


How will the emission cap beyond phase 3 be determined?


The linear factor of 1.74% used to determine the phase 3 cap will continue to apply beyond the end of the trading period in 2020 and will determine the cap for the fourth trading period (2021 to 2028) and beyond. It may be revised by 2025 at the latest. In fact, significant emission reductions of 60%-80% compared to 1990 will be necessary by 2050 to reach the strategic objective of limiting the global average temperature increase to not more than 2°C above pre-industrial levels.


An EU-wide cap on emission allowances will be determined for each individual year. Will this reduce flexibility for the installations concerned?


No, flexibility for installations will not be reduced at all. In any year, the allowances to be auctioned and distributed have to be issued by the competent authorities by 28 February. The last date for operators to surrender allowances is 30 April of the year following the year in which the emissions took place. So operators receive allowances for the current year before they have to surrender allowances to cover their emissions for the previous year. Allowances remain valid throughout the trading period and any surplus allowances can now be "banked" for use in subsequent trading periods. In this respect nothing will change.


The system will remain based on trading periods, but the third trading period will last eight years, from 2013 to 2020, as opposed to five years for the second phase from 2008 to 2012.


For the second trading period Member States generally decided to allocate equal total quantities of allowances for each year. The linear decrease each year from 2013 will correspond better to expected emissions trends over the period.


What are the tentative annual ETS cap figures for the period 2013 to 2020?


The tentative annual cap figures are as follows:


These figures are based on the scope of the ETS as applicable in phase 2 (2008 to 2012), and the Commission's decisions on the national allocation plans for phase 2, amounting to 2083 million tonnes. These figures will be adjusted for several reasons. Firstly, adjustment will be made to take into account the extensions of the scope in phase 2, provided that Member States substantiate and verify their emissions accruing from these extensions. Secondly, adjustment will be made with respect to further extensions of the scope of the ETS in the third trading period. Thirdly, any opt-out of small installations will lead to a corresponding reduction of the cap. Fourthly, the figures do not take account of the inclusion of aviation, nor of emissions from Norway, Iceland and Liechtenstein.


Will allowances still be allocated for free?


نعم فعلا. Industrial installations will receive transitional free allocation. And in those Member States that are eligible for the optional derogation, power plants may, if the Member State so decides, also receive free allowances. It is estimated that at least half of the available allowances as of 2013 will be auctioned.


While the great majority of allowances has been allocated free of charge to installations in the first and second trading periods, the Commission proposed that auctioning of allowances should become the basic principle for allocation. This is because auctioning best ensures the efficiency, transparency and simplicity of the system and creates the greatest incentive for investments in a low-carbon economy. It best complies with the “polluter pays principle” and avoids giving windfall profits to certain sectors that have passed on the notional cost of allowances to their customers despite receiving them for free.


How will allowances be handed out for free?


By 31 December 2010, the Commission will adopt EU-wide rules, which will be developed under a committee procedure (“Comitology”). These rules will fully harmonise allocations and thus all firms across the EU with the same or similar activities will be subject to the same rules. The rules will ensure as far as possible that the allocation promotes carbon-efficient technologies. The adopted rules provide that to the extent feasible, allocations are to be based on so-called benchmarks, e. g. a number of allowances per quantity of historical output. Such rules reward operators that have taken early action to reduce greenhouse gases, better reflect the polluter pays principle and give stronger incentives to reduce emissions, as allocations would no longer depend on historical emissions. All allocations are to be determined before the start of the third trading period and no ex-post adjustments will be allowed.


Which installations will receive free allocations and which will not? How will negative impacts on competitiveness be avoided?


Taking into account their ability to pass on the increased cost of emission allowances, full auctioning is the rule from 2013 onwards for electricity generators. However, Member States who fulfil certain conditions relating to their interconnectivity or their share of fossil fuels in electricity production and GDP per capita in relation to the EU-27 average, have the option to temporarily deviate from this rule with respect to existing power plants. The auctioning rate in 2013 is to be at least 30% in relation to emissions in the first period and has to increase progressively to 100% no later than 2020. If the option is applied, the Member State has to undertake to invest in improving and upgrading of the infrastructure, in clean technologies and in diversification of their energy mix and sources of supply for an amount to the extent possible equal to the market value of the free allocation.


In other sectors, allocations for free will be phased out progressively from 2013, with Member States agreeing to start at 20% auctioning in 2013, increasing to 70% auctioning in 2020 with a view to reaching 100% in 2027. However, an exception will be made for installations in sectors that are found to be exposed to a significant risk of 'carbon leakage'. This risk could occur if the EU ETS increased production costs so much that companies decided to relocate production to areas outside the EU that are not subject to comparable emission constraints. The Commission will determine the sectors concerned by 31 December 2009. To do this, the Commission will assess inter alia whether the direct and indirect additional production costs induced by the implementation of the ETS Directive as a proportion of gross value added exceed 5% and whether the total value of its exports and imports divided by the total value of its turnover and imports exceeds 10%. If the result for either of these criteria exceeds 30%, the sector would also be considered to be exposed to a significant risk of carbon leakage. Installations in these sectors would receive 100% of their share in the annually declining total quantity of allowances for free. The share of these industries' emissions is determined in relation to total ETS emissions in 2005 to 2007.


CO 2 costs passed on in electricity prices could also expose certain installations to the risk of carbon leakage. In order to avoid such risk, Member States may grant a compensation with respect to such costs. In the absence of an international agreement on climate change, the Commission has undertaken to modify the Community guidelines on state aid for environmental protection in this respect.


Under an international agreement which ensures that competitors in other parts of the world bear a comparable cost, the risk of carbon leakage may well be negligible. Therefore, by 30 June 2010, the Commission will carry out an in-depth assessment of the situation of energy-intensive industry and the risk of carbon leakage, in the light of the outcome of the international negotiations and also taking into account any binding sectoral agreements that may have been concluded. The report will be accompanied by any proposals considered appropriate. These could potentially include maintaining or adjusting the proportion of allowances received free of charge to industrial installations that are particularly exposed to global competition or including importers of the products concerned in the ETS.


Who will organise the auctions and how will they be carried out?


Member States will be responsible for ensuring that the allowances given to them are auctioned. Each Member State has to decide whether it wants to develop its own auctioning infrastructure and platform or whether it wants to cooperate with other Member States to develop regional or EU-wide solutions. The distribution of the auctioning rights to Member States is largely based on emissions in phase 1 of the EU ETS, but a part of the rights will be redistributed from richer Member States to poorer ones to take account of the lower GDP per head and higher prospects for growth and emissions among the latter. It is still the case that 10% of the rights to auction allowances will be redistributed from Member States with high per capita income to those with low per capita income in order to strengthen the financial capacity of the latter to invest in climate friendly technologies. However, a provision has been added for another redistributive mechanism of 2% to take into account Member States which in 2005 had achieved a reduction of at least 20% in greenhouse gas emissions compared with the reference year set by the Kyoto Protocol. Nine Member States benefit from this provision.


Any auctioning must respect the rules of the internal market and must therefore be open to any potential buyer under non-discriminatory conditions. By 30 June 2010, the Commission will adopt a Regulation (through the comitology procedure) that will provide the appropriate rules and conditions for ensuring efficient, coordinated auctions without disturbing the allowance market.


How many allowances will each Member State auction and how is this amount determined?


All allowances which are not allocated free of charge will be auctioned. A total of 88% of allowances to be auctioned by each Member State is distributed on the basis of the Member State's share of historic emissions under the EU ETS. For purposes of solidarity and growth, 12% of the total quantity is distributed in a way that takes into account GDP per capita and the achievements under the Kyoto-Protocol.


Which sectors and gases are covered as of 2013?


The ETS covers installations performing specified activities. Since the start it has covered, above certain capacity thresholds, power stations and other combustion plants, oil refineries, coke ovens, iron and steel plants and factories making cement, glass, lime, bricks, ceramics, pulp, paper and board. As for greenhouse gases, it currently only covers carbon dioxide emissions, with the exception of the Netherlands, which has opted in emissions from nitrous oxide.


As from 2013, the scope of the ETS will be extended to also include other sectors and greenhouse gases. CO 2 emissions from petrochemicals, ammonia and aluminium will be included, as will N2O emissions from the production of nitric, adipic and glyocalic acid production and perfluorocarbons from the aluminium sector. The capture, transport and geological storage of all greenhouse gas emissions will also be covered. These sectors will receive allowances free of charge according to EU-wide rules, in the same way as other industrial sectors already covered.


As of 2012, aviation will also be included in the EU ETS.


Will small installations be excluded from the scope?


A large number of installations emitting relatively low amounts of CO 2 are currently covered by the ETS and concerns have been raised over the cost-effectiveness of their inclusion. As from 2013, Member States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions. The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 000 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application. For combustion installations, an additional capacity threshold of 35MW applies. In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals. The installations may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions.


How many emission credits from third countries will be allowed?


For the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances. The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50% of the EU-wide reductions over the period 2008-2020. For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1.6 billion credits over the period 2008-2020. In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11% of their allocation during the period 2008-2012, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2012 period. New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4.5% of their verified emissions during the period 2013-2020. For the aviation sector, the minimum access will be 1.5%. The precise percentages will be determined through comitology.


These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocol’s Joint Implementation (JI) mechanism (covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol) or Clean Development Mechanism (CDM) (for projects undertaken in developing countries). Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units (ERUs) while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions (CERs).


On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2012 will be accepted in the period 2013-2020. Furthermore, from 1 January 2013 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types. Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types.


To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries. The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50% of the required reductions. Such agreements would not be required for new projects that started from 2013 onwards in Least Developed Countries.


Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement , additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement. However, once an international agreement has been reached, from January 2013 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme.


Will it be possible to use credits from carbon ‘sinks’ like forests?


No. Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry (‘LULUCF’) projects which absorb carbon from the atmosphere. It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons:


LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions. Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions 'leakage' problems arising from such projects. The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system. This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced. Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal.


The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments. For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion. In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries.


Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS?


نعم فعلا. Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits. These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system. Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS. The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules.


Are there measures in place to ensure that the price of allowances won't fall sharply during the third trading period?


A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability. The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility. Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years. The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be “banked” for use in the second trading period. For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price.


A new provision will apply as of 2013 in case of excessive price fluctuations in the allowance market. If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States. If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25% of the remaining allowances in the new entrant reserve.


The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind (availability of renewable energy) and temperature (demand for heating and cooling) etc. A degree of uncertainty is inevitable for such factors. The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices.


Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems?


نعم فعلا. One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market. The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems. Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions. The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances. This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments.


The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change.


While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity (such as a state or group of states under a federal system) which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS. Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS.


What is a Community registry and how does it work?


Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances. As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry. This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States. Allowances issued from 1 January 2013 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries.


Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements?


The Commission will adopt a new Regulation (through the comitology procedure) by 31 December 2011 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive. A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate.


What provision will be made for new entrants into the market?


Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2013 (“new entrants”). The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations.


A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies. There should be a fair geographical distribution of the projects.


In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning. The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve.


What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council?


The European Parliament's Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007. This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet. Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing. Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation. No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15% of the total number of allowances (i. e. 45 million allowances) available for this purpose. The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances.


A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2015 for this purpose.


What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS?


When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage. On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate.


For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20.


ما هي الخطوات التالية؟


Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009. This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2013, and the national lists of installations and the allocation to each one. For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2012.


The Commission has already started the work on implementation. For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing (list of sectors due end 2009). Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning (due by June 2010), the harmonised allocation rules (due end 2010) and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers (due end 2011).


Interstate, international CO² cap-and-trade system.


Minnesota, five other Midwestern states and the Canadian province of Manitoba are on the cusp of a cap-and-trade program designed to cut greenhouse gas emissions by up to 20 percent by 2015 without damaging the region's industrial and agricultural base.


In the absence of federal action during the Bush administration, the governors of Illinois, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota and Wisconsin and the Manitoba premier signed the Midwestern Greenhouse Gas Reduction Accord in 2007. The pact included reduction targets. The Midwest governors, including Minnesota's Tim Pawlenty, then directed a 42-member advisory group to make recommendations for the design of a regional cap-and-trade program tailored to the economic and energy circumstances of the region.


The group of strange bedfellows made their recommendations earlier this month.


"These diverse stakeholders pulled together, despite differences, and proposed an innovative cap-and-trade framework for America's heartland that meets ambitious environmental goals, reduces costs and incentivizes the transition to a low-carbon energy economy" said Brad Crabtree of the Great Plains Institute, which guided the advisory group. The group included officials from Xcel Energy, the Izaak Walton League, the Iowa Farm Bureau, 3M Co., Conoco Phillips and ADM, the big ag processor and ethanol producer.


This is good because it shows that industry, regulators and environmentalists can find common ground on what most scientists say is a huge challenge. Moreover, it also is a great opportunity to develop a leaner, more energy-efficient economy that substitutes efficiency and cleaner energy sources for imported oil. It also addresses coal.


Essentially, a cap-and-trade system puts a ceiling on the amount of carbon dioxide that can be emitted, and heavy polluters can buy credits from companies or governments that slash emissions below the target levels sought from a baseline year, in this case, 2005.


The Obama administration is in negotiations with Congress on a national cap-and trade system, which may negate the state accords in the long run.


Regardless, the move sends a strong message to Washington: The Midwest's appetite for coal is not a killer obstacle to a national plan that would hit the brakes on carbon emissions.


"The governors' top priority is to see a federal bill passed," Crabtree said. "In the near term, these recommendations will inform our regional congressional delegation of our priorities. We now have a Midwest voice in the process. And there are ways to take the abundant Midwest coal resource and turn it into an advantage. There are opportunities."


The carbon debate.


Some folks want to do nothing. Others prefer a straight-up carbon tax. This task force was asked to develop a cap-and-trade system. Crabtree, who worked on industry-environmental issues for years with Great Plains, likes cap-and-trade for its flexibility.


"For one thing, a uniform tax is not that simple," he said. "Everybody will lobby for their industry against the tax for special treatment. North Dakota, where I live, has oil and coal reserves and powerful senators. The road to a climate deal runs as much through Bismarck as Boston or New York.''


Crabtree said the cap-and-trade alternative allows sectors that can reduce emissions more cheaply to go ahead and allows vulnerable industries, such as coal-fired utility plants, to buy time.


"This allows utilities to buy credits in the short term as they slowly bring on new plants and pollution-cutting technology,'' he said.


Meanwhile, promising research continues on cleaner coal plants and uses for the carbon dioxide, including pilot plants that are using the dirty exhaust to stimulate growth of oil algae that can be converted to diesel fuel.


The states plan to charge a small fee for every permit received by power plants and other polluters. The recommendations are being reviewed by the governors. The advisory group did not specify how much each permit, or allowance, should cost. But previous suggestions ranged from $2 to $4 for every ton of carbon dioxide emitted, according to ClimateandEnergy. org.


The national climate bill being debated in the House Energy and Commerce Committee has been amended to allow industry to receive 85 percent of all allowances for free, in the beginning. Opponents say that gives big polluters a "windfall" of allowances, which they can trade on secondary carbon markets for a profit or use to pollute for free.


Rep. Collin Peterson, D-Minn., a powerful congressional veteran whose district includes much of the western part of the state, also is pushing for a more-lenient bill for agriculture and utilities. He's at loggerheads with a lot of his fellow Democrats. President Obama has indicated he'll support reasonable deals.


The Midwestern plan strikes a balance, supporters say, because businesses could determine costs beforehand, while still providing revenue for energy efficiency and renewable energy projects through the purchase of allowances.


Neal St. Anthony • nstanthony startribune • 612-673-7144.


Neal St. Anthony has been a business columnist and reporter for the Star Tribune for 30 years. He also has worked in financial communications for two publicly held companies.

No comments:

Post a Comment